23 Veřejná správa i občanská společnost mají znalosti a dovednosti, jež jim umožňují dobře hrát svou roli v procesu tvorby politik.
ČR 2030 - Výpis indikátorů

6. Dobré vládnutí
23.1 Vzdělávání ve veřejné správy reálně rozvíjí systémové uvažování, schopnost zapojovat veřejnost do tvorby politik a zprostředkovává jak nejnovější vědecké poznatky, tak kontakt se zkušenostmi z jiných zemí.
23.2 Systém vzdělávání a aktivity neziskového sektoru zajišťují rozvoj dovedností, které obyvatelům umožní smysluplné zapojení do tvorby politik.
24 Veřejné politiky jsou soudržné ve vztahu k Cílům udržitelného rozvoje reprezentovaným strategickým rámcem Česká republika 2030.
24.1 Veřejná správa má dostatečnou institucionální kapacitu k vytváření soudržných politik.
24.3 Veřejné politiky jsou založeny na dostupných znalostech a jsou systematicky posuzovány předem s ohledem na možné dopady na příjemce, vedlejší dopady a dlouhodobé dopady.
25 Data a informace pro potřebu tvorby politik jsou kvalitní, snadno dostupné a umožňují informované rozhodování.
25.2 Data a informace veřejné správy jsou obyvatelům dostupné v takové formě, která jim maximálně usnadňuje podíl na tvorbě politik.
26 Inovace v tvorbě veřejných politik jsou trvalou součástí fungování veřejné správy na všech úrovních.
26.1 Funguje systém podpory inovací v tvorbě veřejných politik.
26.2 Experimentální testování je rozšířenou formou tvorby veřejných politik.
26.3 Deliberace je rozšířenou formou tvorby veřejných politik.
27 Veřejné politiky zvyšují demokratičnost a dlouhodobou efektivitu vládnutí.
27.1 Rozhodování o podobě politik je reprezentativní a přímý podíl na rozhodování je nedílnou součástí tvorby politik.
27.3 Stát dokáže zajistit všem svým obyvatelům přístup ke spravedlnosti a ochraně práv na základě znalosti jejich potřeb a problémů.
27.4 Služby a procesy veřejné správy jsou digitalizovány všude tam, kde to přináší prospěch z hlediska konečných příjemců dané služby či procesu.
Kvalita života
Dostupný
Dostupný
Dostupný