Domů
Agenda 2030 - Výpis Indikátorů
Podíl Škol Poskytujících Základní Služby, Podle Druhu Služby
Detail indikátoru
Metadata
Relevance/zdůvodnění indikátoru (resp. proč byl indikátor vybrán k měření daného cíle a jak je pro tyto účely vhodný) | Indikátor měří přístup ve školách ke klíčovým základním službám a zařízením nezbytným pro zajištění bezpečného a efektivního vzdělávacího prostředí pro všechny studenty. Vysoká hodnota znamená, že školy mají dobrý přístup k příslušným službám a zařízením. V ideálním případě by každá škola měla mít přístup ke všem těmto službám a zařízením. |
Cílová hodnota indikátoru a jeho hodnocení | |
Definice | Procento škol podle úrovně vzdělání (primární, nižší sekundární a vyšší sekundární vzdělávání) s přístupem k danému zařízení nebo službě. |
Měřící jednotka | % |
Členění indikátoru | Podle druhu služby |
Referenční období (resp. období, ke kterému je indikátor vztažen) | Rok |
Související geografické území | CZ (NUTS 0) |
Komentář | Indikátor, který pro ČR nemá vůbec žádný význam. Mapuje, jaké procento škol je: - připojeno na elektřinu - poskytuje internet k pedagogickým účelům - poskytuje počítače k pedagogickým účelům - má adaptovanou infrastrukturu a studijní materiály i pro děti/žáky se speciálními vzdělávacími potřebami - poskytuje přístup k pitné vodě - poskytuje oddělené záchody pro chlapce a dívky - poskytuje mýdlo a vodu k mytí rukou Taková data se v ČR většinou vůbec nesbírají, a to i z toho důvodu, že bez připojení k elektrické síti, záchodů a tekoucí pitné vody by ve škole vůbec nemohla být povolena výuka. Připojení na internet a počítače pro výuku jsou standardem, bez připojení k internetu bylo v ČR ve školním roce 2021/22 cca 4 % škol (361 škol, z drtivé většiny mateřské školy, pouze 3 ZŠ a 2 SŠ). Dle novely školského zákona má dítě/žák s diagnostikovanými speciálními vzdělávacími potřebami nárok na pomůcky nebo asistenta podle diagnózy přidělené v pedagogicko-psychologické poradně nebo ve speciálně pedagogickém centru. |
Periodicita aktualizace | Ročně |
Časové pokrytí od | 2005 |
Časové pokrytí do | 2022 |
Dostupná časová řada u poskytovatele dat od | Záleží na druhu služby |
Datum zveřejnění dat (resp. termín, kdy poskytovatel dat zveřejňuje (pravidelně) údaje; uvádí se ve formátu T+počet dní, měsíců či roků, kdy T je konec referenčního období) | T+4m |
Kontaktní bod – poskytovatel dat – e-mail | Vladimir.Hulik@msmt.cz |
Kontaktní bod – poskytovatel dat – jméno | Vladimír Hulík |
Zdroj dat | Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR |
Původ dat | Výkaz R 13-01 o ředitelství škol |
Odkazy na podrobnější metadata či metodiku | https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-0A-01.pdf |
Odkazy na mezinárodní srovnání |