Relevance/zdůvodnění indikátoru (resp. proč byl indikátor vybrán k měření daného cíle a jak je pro tyto účely vhodný) |
Částečně mapuje kvalitu vzdělávacího systému. Cílem je mít co nejméně žáků s nízkou úrovní (úrovně 0 a 1) a co nejvíce žáků s vysokou úrovní (úrovně 5 a 6) čtenářské gramotnosti. |
Cílová hodnota indikátoru a jeho hodnocení |
Strategický rámec Evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě: Do roku 2030 by měl být podíl 15letých žáků se slabými výsledky ve čtení, matematice a přírodních vědách nižší než 15 %. |
Definice |
Podíl žáků podle úrovní čtenářské, numerické a přírodovědné gramotnosti v testu PISA na celkovém počtu žáků. |
Měřící jednotka |
% |
Členění indikátoru |
Podle úrovně čtenářské, numerické a přírodovědné gramotnosti
Podle pohlaví |
Referenční období (resp. období, ke kterému je indikátor vztažen) |
Rok |
Související geografické území |
CZ (NUTS 0) |
Komentář |
Z důvodu pandemie COVID-19 bylo šetření plánované na rok 2021 odloženo na rok 2022. Nová data budou tedy k dispozici až na konci roku 2023. |