Relevance/zdůvodnění indikátoru (resp. proč byl indikátor vybrán k měření daného cíle a jak je pro tyto účely vhodný) |
Konkurenceschopnost, sociální soudržnost, mezilidská komunikace, výzkumná činnost a sebevzdělávání jsou založeny na pravidelném přístupu širokých skupin obyvatel k internetu.
Možnosti dnešní společnosti, ať už z hlediska nabídky trhu práce, spotřeby, volného času, nebo zapojení do společenského života, jsou do značné míry podmíněny kvalitními a včasnými informacemi. |
Cílová hodnota indikátoru a jeho hodnocení |
|
Definice |
Indikátor vyjadřuje podíl domácností připojených k internetu. |
Měřící jednotka |
% |
Členění indikátoru |
Podle domácností
Podle velikosti obce, kde domácnosti žijí
Podle výše jejich příjmu domácností
Podle krajů
Podle pohlaví
Podle věku
Podle specifické skupiny populace
Podle uživatelů, kteří používají internet v mobilním telefonu (podle pohlaví, věku, specifické skupiny populace) |
Referenční období (resp. období, ke kterému je indikátor vztažen) |
Rok |
Související geografické území |
CZ (NUTS 0), kraje (NUTS 3) |
Komentář |
Údaje za kraje jsou počítány jako tříleté klouzavé průměry z důvodu zajištění vyšší spolehlivosti a eliminace výrazným meziročních výkyvů hodnot u dat v krajském třídění, kde v některých krajích je nízký počet pozorování, jsou data v tomto regionálním členění uváděna jako tříleté klouzavé průměry (tzn. např. hodnota pro rok 2018 je spočítána jako průměr z hodnot roku 2017, 2018, 2019). |