Relevance/zdůvodnění indikátoru (resp. proč byl indikátor vybrán k měření daného cíle a jak je pro tyto účely vhodný) |
Učitelé hrají klíčovou roli při zajišťování kvality poskytovaného vzdělávání. V ideálním případě by všichni učitelé měli absolvovat adekvátní, vhodné a relevantní pedagogické vzdělání pro výuku na zvolené úrovni vzdělávání a měli by mít akademickou dobrou kvalifikaci v předmětu (předmětech), který by měli vyučovat. Tento ukazatel měří podíl učitelské pracovní síly, která je pedagogicky dobře připravena. Vysoká hodnota ukazuje, že studenty vyučují učitelé, kteří jsou pedagogicky dobře připraveni učit. |
Cílová hodnota indikátoru a jeho hodnocení |
|
Definice |
Procento učitelů podle úrovně vzdělávání, na které vyučují (preprimární, primární, nižší sekundární a vyšší sekundární vzdělávání), kteří absolvovali alespoň minimální organizovanou přípravu pedagogických učitelů před zahájením práce a při zaměstnání, která je nezbytná pro výuku na příslušné úrovni v dané zemi. |
Měřící jednotka |
% |
Členění indikátoru |
Podle úrovně vzdělání |
Referenční období (resp. období, ke kterému je indikátor vztažen) |
30. 9. daného roku |
Související geografické území |
CZ (NUTS 0) |
Komentář |
|