Relevance/zdůvodnění indikátoru (resp. proč byl indikátor vybrán k měření daného cíle a jak je pro tyto účely vhodný) |
Měření spokojenosti s veřejnými službami je jádrem přístupu k poskytování služeb zaměřeného na občany a důležitým ukazatelem výsledku celkového výkonu vlády. S vědomím úzkého propojení mezi poskytováním/výkonem služeb, spokojeností občanů a důvěrou veřejnosti se vlády stále více zajímají o lepší pochopení potřeb, zkušeností a preferencí občanů, aby byly schopny poskytovat lépe cílené služby, a to i pro populaci s nedostatečnými službami. |
Komentář |
Data k indikátoru 16.6.2 nejsou dostupná dle příslušné metodologie OSN. Proto byl navržen proxy indikátor, který lze využít jako určitou náhradu při vykazování indikátoru 16.6.2.
Podíl mužů a žen v každém výzkumu je přibližně 50:50.
Pro data členěná podle pohlaví je výsledek statisticky významný (p > 0,05) v letech 2003/09, 2005/06, 2006/02, 2007/12, 2008/12, 2012/01 a 2019/02.
Pro data členěná podle věku je výsledek statisticky významný (p > 0,05) v letech 2020/02, 2021/06 a 2022/11.
Kladená otázka: "Jak jste spokojen nebo nespokojen se současným stavem následujících oblastí v ČR: i) fungování úřadů"
Indikátor je vztažen k populaci 18+.
Počet dotazovaných (N) v jednotlivých letech: 2003/02 = 987, 2003/09 = 941, 2004/02 = 962, 2004/10 = 954, 2005/02 = 986, 06/2005 = 961, 2006/02 = 974, 2007/06 = 959, 2007/12 = 1 011, 2008/06 = 996, 2008/12 = 1 094, 2009/06 = 1 052, 2009/12 = 1 023, 2011/01 = 981, 2011/06 = 967, 2012/01 = 1 036, 2012/06 = 992, 2013/01 = 989, 2013/06 = 980, 2014/01 = 1 063, 2015/02 = 1 029, 2015/09 = 953, 2016/02 = 1 042, 2017/01 = 994, 2019/02 = 1 039, 2020/02 = 1 016, 2021/06 = 925, 2022/11 = 874. |