Relevance/zdůvodnění indikátoru (resp. proč byl indikátor vybrán k měření daného cíle a jak je pro tyto účely vhodný) |
Porovnává platy učitelů, kteří ze zákona mají mít bakalářské (pro mateřské školy) nebo magisterské (pro vyšší vzdělávací úrovně) vzdělání, s průměrným platem osob se stejnou úrovní vzdělání. Pokud je podíl nízký, je to jeden z důvodů, proč povolání učitele není atraktivní. |
Cílová hodnota indikátoru a jeho hodnocení |
Udržet platy učitelů v regionálním školství na úrovni 130 % hrubého průměrného výdělku. |
Definice |
Podíl průměrného platového ohodnocení učitelů odměňovaných na základě § 109 odst. 3 zákona č. 262/2006 Sb. k průměrnému platovému/mzdovému ohodnocení osoby s vysokoškolským vzděláním. |
Měřící jednotka |
%, Kč |
Členění indikátoru |
Podle podílu průměrného platového hodnocení učitelů k průměrnému platovému hodnocení vysokoškolské osoby
Podle podílu průměrného platového hodnocení učitelů k průměrnému mzdovému hodnocení vysokoškolské osoby
Podle krajů
Podle platů učitelů
Podle druhu školy
Podle průměrného platu osoby s vysokoškolským vzděláním
Podle průměrné mzdy osoby s vysokoškolským vzděláním |
Referenční období (resp. období, ke kterému je indikátor vztažen) |
Rok |
Související geografické území |
CZ (NUTS 0), kraje (NUTS 3) |
Komentář |
Data za platy učitelů jsou dostupná pouze za veřejné školy. |